Biografie ds. Kees (C.H.) Wesdorp

Ik ben geboren en getogen in Amersfoort. Vanuit mijn scholen had ik regelmatig het uitzicht op de Onze Lieve Vrouwe toren, in de volksmond de Lange Jan genoemd, het karakteristieke monument van Amersfoort. Ik heb wat langer over de middelbare school gedaan, omdat ik na de HAVO via een stoomcursus Latijn en Grieks nog drie jaar VWO heb gedaan. In Utrecht heb ik theologie gestudeerd. In Amersfoort heb ik Reiny leren kennen. We zijn daar getrouwd en hebben onze eerste twee kinderen daar gekregen.

Voordat ik afgestudeerd was, ben ik in het kerkenwerk begonnen als pastoraal medewerker in het hoogste Noorden van het land, in de kleine gemeente van Oldenzijl en Oosternieland. Daarnaast werd ik de assistent van de predikant van Siddeburen en Wagenborgen, ds. Gerrit de Fijter. We hebben vier jaar in de mooie provincie Groningen gewoond en gewerkt. In die tijd is ons derde kind gekomen.

Na de afronding van mijn studie ben ik voltijds predikant geworden in Friesland, in de Zuid-Westhoek Gaesterlân-Sleat, in de combinatie van de gemeentes Wyckel en Sloten, de Hervormde gemeente van Wyckel en de Samen-op-Weg gemeente van Sloten. In Friesland is onze vierde geboren.
Het is een mooie en gezonde ervaring geweest om een dikke acht jaar in het Noorden van het land te kerken. Vervolgens kreeg ik een beroep naar de Hervormde gemeente van Berkel en Rodenrijs. Op een week na heb ik deze gemeente twaalf jaar gediend. Met het hele gezin zijn wij naar Zwijndrecht verhuisd, waar ik werkzaam werd in de wijkgemeente de Open Hof Kerk. In de zevenenhalf jaar, dat we daar geweest zijn, zijn alle vier de kinderen het huis uit gegaan. Met z’n tweetjes zijn Reiny en ik in Zoetermeer komen wonen, waar ik sinds juni 2011 werkzaam ben in de Oude Kerk Gemeente.

Oude talen
Ik heb wat met de oude talen, Hebreeuws, Grieks en Latijn en met van alles wat met de Romeinse tijd te maken heeft, kortom: met de Vroege Kerk. Ik wil daarom proberen om mijn permanente educatie zoveel mogelijk op dit gebied te concentreren, niet alleen uit interesse, maar ook vanwege het belang, dat de huidige kerk heeft met het geloven en belijden van de christenen van de eerste eeuwen na Christus.

Muziek
Verder is muziek mijn tweede passie, muziek maken en luisteren. Spelend op de piano kan ik even een andere wereld binnenstappen en luisterend naar muziek van o.m. Bach en Mahler laat ik mij weer inspireren tot enthousiast geloven.

Ochtenddienst - ds. E. Westrik uit Boskoop

zo 28 jul 2024 om 10:00