Bijbelleeskring - Wekelijks

Wie heeft de Bijbel ooit eens helemaal gelezen? In je leven moet je de Bijbel toch minstens één keer helemaal gelezen hebben! Wie met een goed voornemen in het eerste Bijbelboek begon, strandde al in het derde Bijbelboek. Om dat stranden te voorkomen, om daarentegen gestimuleerd te worden, is het goed om in gezamenlijkheid de Bijbel te lezen onder leiding van iemand, die er wat over kan vertellen. We zetten het project voort om de Bijbel helemaal te lezen. Dit wordt het derde seizoen van de kring, waarin we verder gaan vanaf het boek van de Psalmen, totdat we volgend voorjaar weer een aantal Bijbelboeken verder gekomen zijn.
De “Bijbelleeskring” werkt zo: iedere dag lezen we thuis voor onszelf minstens een hoofdstuk. Eens in de week komen de deelnemers bijeen in de kring. De bijeenkomst duurt drie kwartier. De inleider geeft informatie over de gelezen passage, over het bijbelboek, de context en de tijd waarin de tekst geschreven werd en beantwoordt vragen. Het is goed om thuis de vragen te noteren, die tijdens het lezen opkomen, informatieve en beschouwende vragen. Deze kring is open voor iedereen, jonger en ouder, ervaren gelovig of helemaal geen ervaring of kennis, kerkelijk of niet. Graag maken we gebruik van verschillende Bijbelvertalingen. Neem de uwe mee.

Deze kring is open voor iedereen, jonger en ouder, ervaren gelovig of helemaal geen ervaring of kennis, kerkelijk of niet. We maken er een goede gewoonte van om elkaar en iedereen te begroeten met een handdruk. De bijeenkomst wordt begonnen met gebed en afgesloten met het zingen van een lied.

Wekelijks:
Plaats: consistorie
Tijd: Woensdagavond 19:00-19:45 uur

Raadpleeg de agenda op deze website voor informatie en data.

Open Kerk

Contactpersoon Kerkrentmeesters:
Ron (R.) Orta
T: 06 15410171

Contactpersoon Rouw- en Trouwdiensten:
Gerrit (G.) Koster
T: 06 13711370